GÖTEBORG

orkar inte skriva om vad vi gjorde, så här kommer massa bilder! :)
Klassresan började att vi åkte gotlandsbåten till Nynäshamn. Båten gick klockan 7 på morgonen, därför ser vi lite trötta ut... haha


Det var aaas dimmigt ute på havet...!


hahaha här ligger jag och Ronja och sover....


jag och Maja på bussen påväg till Stockholm, den bjuder jag på....


På mcdonalds i Stockholm.


Vi köpte massa godis som vi skulle ha på tåget, vi hade också en jätte stor godispåse :)


Väntar på tåget till Göteborg....


På tåget.... haha jag äter på en geisha ;)


Adrians ''ödla'' George som jag var ödlevakt åt, haha :P

I den här salen sov vi, killarna sov i en annan.. Här sov bara tjejerna.

Första dan varr vi på ett äventyrsbad, inte så jätte kul.. Men helt ok.
Hade inte med mig kameran så därifrån har jag inga bilder...
Träd utanför skolan som vi bodde på, intressant iknooow!
Efter badet åkte vi hem och åt lunch, sen skulle vi till hamnen och åka båt till en fästning som låg på en ö utanför Göteborg. Här är en bild när vi ska gå på spårvagnen.


Båten som vi åkte med till Älvsborg fästning. Tror det hette Älvsborg iallafall...


Älvsborg fästning!


Jag och Maja på Älvsborg fästing.. När vi var på Älvsborgfästning gick vi en guidad tur..aa och typ inget mer...
Klockan 6 eller 7 åkte vi hem, kommer inte ihåg...

Hela klassen på Älvsborg fästning :D


Efter frukosten dagen efter åkte vi till Universum.

Bilder ifrån Universeum.






Har jätte många bilder ifrån universeum, men orkar inte ladda upp dom..

btw efter Universeum åt vi taco buffé, sen gick vi till Liseberg! :D










hahaha bjuder...


Lisebergsbanan, den var as rolig! åkte den 5 gånger ;)

Hade inte med kameran när jag åkte och så, därför har jag inte så mycket bilder ifrån liseberg.. Men Liseberg var aaaaaaaas kul! Jag åkte bl.a Balder, flumride, lisebergs banan, Colorado, lisebergshjulet, slänggungan och myyyycket mer :D Vi var där ända tills det stängde klockan 23.
Dagen efter fick man välja om man ville åka paddan båtarna eller shoppa, jag valde såklart shoppa!
Vi gick direkt till Gina Tricot... Visar vad jag köpt senare..


Till lunch åt vi på Subway.

Klockan 13.50 (tror jag) åkte vi tåget till stockholm, tåget tog tre timmar så vi var framme klockan 16.50 i stockholm.
Sen i Stockholm åkte vi buss till Nynäshamn, och sen åkte vi båten till Gotland.
Haha Vendela och Ronja på båten.. :D

Båten kom iland typ klockan 22.45...... och sen var det slut på en jätte rolig klassresa!
oohh herregud vad det här inlägget blev långt, men hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback